Welzorg Auto op Maat: 'magie' in aangepaste mobiliteit

30 november 2018 - Redactie Support Magazine

Het specialistische vak van auto-aanpassingen is in technisch opzicht al fascinerend. Maar er is één aspect dat het nog mooier maakt. Werkplaatschef Jasper Binnendijk: "Dat is het moment dat een aanpassing van een auto klaar is en we de klant met een grote glimlach blij weg zien rijden, omdat hij zijn mobiliteit weer terug heeft." Voordat die glimlach verschijnt, is er uitvoerig en scherp geluisterd naar de wensen van de klant. Zijn die eenmaal in kaart gebracht, dan is het zaak om de techniek zodanig in te zetten dat maximale mobiliteit bereikt wordt. Dat doet Welzorg Auto op Maat al zo'n 40 jaar met succes.

Lees het volledige artikel uit de nieuwe november-editie van Support Magazine hieronder (klik om te vergroten):

Werkplaatschef Jasper Binnendijk: “Dat is het moment dat een aanpassing van een auto klaar is en we de klant met een grote glimlach blij weg zien rijden, omdat hij zijn mobiliteit weer terug heeft.” Voordat die glimlach verschijnt, is er uitvoerig en scherp geluisterd naar de wensen van de klant. Zijn die eenmaal in kaart gebracht, dan is het zaak om de techniek zodanig in te zetten dat maximale mobiliteit bereikt wordt. Dat doet Welzorg Auto op Maat al zo’n 40 jaar met succes.

Jasper: “Bij de meeste auto’s komen we qua aanpassingen er wel uit. Waar wij naar kijken is of de wensen van de klant gerealiseerd kunnen worden in het type en model auto dat hij wil hebben. Vaak kan dat en zo niet dan adviseren we een andere meer passende auto. Natuurlijk is een automatische versnellingsbak essentieel. Verder kijken we naar de opbouw van de auto. Bijvoorbeeld of je de bestuurdersstoel kan vervangen door de rolstoel van de gebruiker. Want daarvoor moet je de bodem ‘uitvlakken’, zoals dat heet. Dan kijken we of de constructie van het gewenste type en model auto een dergelijke ingreep toelaat. Voor het overige kunnen wij zo’n beetje alles wel aanpassen.”

Rolls Royce?

Dat alles kunnen aanpassen doet Jasper met 13 monteurs en 2 elektrotechnici, die blindelings door de kabelbomen de werking der elektronica wel blijven zien. Ook heeft zijn ploeg de beschikking over een bankwerkerij met draai- en freesbanken, lasapparatuur en kolomboren waar onderdelen op maat kunnen worden gemaakt. Auto’s zijn vaak van emotionele waarde. De ploeg van Jasper draait daarom zijn hand niet om voor aanpassingen aan oldtimers. “Zoals een BMW 1500 uit 1976,” aldus Jasper.

“De eigenaar daarvan wilde aan old-timerralley’s mee gaan doen. We hebben bij een Rolls Royce old timer ook het remsysteem en de handbediening aangepast. We proberen we dat te doen in de stijl van die auto, zodat je niet het interieur van een schitterende old-timer verpest door die aanpassingen. Ja, als wij gaan aanpassen dan doen we het gelijk maar goed ook.”

  • Van old-timer naar toekomst
  • “Er is een hoop verbeterd in de aanpassingsbranche,” weet Jasper. “De systemen van nu zijn veel onderhoudsvriendelijker dan de vroegere systemen op oliedruk met z’n jaarlijkse controles. Daarnaast kunnen we storingen nu veel sneller op de laptop uitlezen. En mocht de auto van de toekomst geheel zelfrijdend worden, dan is er voor onze 4 vestigingen nog steeds toekomst, in de zin van aanpassingen leveren, waardoor degene met een beperking makkelijk met zijn rolstoel in en uit die auto kan komen. Natuurlijk zullen dan minder besturingsaanpassingssytemen en handbedieningen gevraagd gaan worden. De klant op zijn beurt wordt van zo’n zelfrijdende auto natuurlijk heel blij, omdat het voor hem nog makkelijker is geworden om zich te verplaatsen. Uiteindelijk draait het toch om die glimlachende klant, nietwaar?”
  • DEZE PAGINA WORDT U AANGEBODEN DOOR WELZORG AUTO OP MAAT WWW.WELZORG.NL/AUTO-OP-MAAT

Altijd op de hoogte blijven?