Rolstoel vat vlam in zorgcentrum

In woonzorgcentrum Bachten Dieke in Terneuzen is zaterdag aan het einde van de middag brand uitgebroken. Het vuur ontstond in een rolstoel en zeker vier personen zijn gewond geraakt.

De 90-jarige bewoner die in de rolstoel zat werd meteen gekoeld door personeel van Bachten Dieke en daarna per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De andere slachtoffers zijn ter plaatse behandeld.

De brand in de rolstoel was al snel geblust. Door de brand ontstond flinke rookontwikkeling in het gebouw. De brandweer is na het veiligstellen van de bewoners het pand gaan ventileren. Hoe de rolstoel vlam kon vatten is nog niet bekend, laat een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland weten.

Video
Politieteam Zeeuws-Vlaanderen heeft op zijn Facebook-pagina een video gezet van de actie. In de video is te zien hoe agenten naar de Koninginnelaan snellen, hoe andere hulpdiensten aankomen en hoe even later een gewonde per ambulance wordt afgevoerd.

(Bron: BN De Stem)

Facebook Twitter Email

  1 comment for “Rolstoel vat vlam in zorgcentrum

  1. jacko
    12 september 2017 at 00:17

    Wat de rede van het ontstaan van de brand is
    Gewoon slecht onderhoud
    Het onderhoud mag niets kosten hierdoor wordt er geen onderhoud gedaan aan elektrische rolstoelen
    Slecht reparaties, waarbij bedrading wordt gebruikt die eigenlijk niet voor de betreffende stoel berekend is
    Dit alles gebeurt om geld te besparen
    De gemeente in Nederland zijn zo aan het bezuinigen op de WMO kosten
    Het geld dat ze in 2016 over hebben gehouden mogen ze nu voor algemene middelen gebruiken
    Het geld dat in 2017 niet wordt uitgegeven aan de WMO mag in 2018 voor algemene zaken worden uit gegeven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *